lalak day and night

don't make me lose my trust in you, don't make me hate you. just don't.

Saturday, September 19, 2009

radit dan jani




disebabkan aku boringgg sgt-sgt. acap yg suruh tgk cte ni.
tajuk die radit dan jani. dorg ni pasangan muda yang nekad menikah walau mendapat tentangan dari orang tua jani. tanpa bekalan wang dan pekerjaan tetap, kehidupan yang keras harus diorang tempuh. lagi-lagi bila si radit ni amik drugs. heavy jugak. tapi, mereka tetap bersatu menjadi pasangan yang bahagia dan penuh cinta.

lalak rasa, nilai untuk film ini adalah 8/10. cerita yang disampaikan sangat bagus, iaitu tentang perjuangan seorang suami untuk membahagiakan istrinya, tapi visualisasinya terlalu berlebihan. radit dan jani adalah sepasang suami istri luar biasa. mereka sama-sama senang susah cari kerja. hingga pada suatu saat mereka kantoi mencuri.

film ni stat best bila jani hamil. kat situlah perjuangan seorang suami untuk menghidupi dan melayani istrinya. tiba-tiba mereka dibangunkan oleh kenyataan, bahawa hidup mereka harus berubah. radit berusaha keras untuk mendapatkan gaji tetap dan berhenti buat keje-keje x berfaedah agar dia dapat membahagiakan jani dan memberi masa depan kepada anak mereka. berbaloi ke radit buat semua ni. akan bahagiakan mereka akhirnya? radit sampai rela minum kencing demi mendapatkan wang untuk ubat jani.

kelebihan dari film ini salah satunya adalah dibuatnya karakter sebagai sepasang suami isteri, jadi tidak free sex. selain tu, bagi lelaki.. ini merupakan trigger bahawa lelaki mcm radit sangat mencintai istrinya dan rela melakukan apa saja. crite ini mula bagus setelah di tengah-tengah. kekuarangannya adalah visualisasi yang terlalu berlebihan, sehingga kadang-kadang berada di luar pemikiran kita tentang apa-apa yang terjadi.

sape x tgk lagi..better tgk. ;))


Labels:

8 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home