lalak day and night

don't make me lose my trust in you, don't make me hate you. just don't.

Wednesday, December 30, 2009

kalau aku.....


kalau aku pensil... akan aku tuliskan sebuah puisi paling ringkas tapi penuh makna buat sekalian manusia yang berduka. biar mereka ketawa dengan hilai dari kesan karbon di atas kertas itu.


kalau aku pemadam... akan aku padamkan tulisan dan coretan lama yang boleh mengguris perasaan seseorang yang pernah ditaburkan janji-janji kosong.

kalau aku kasut bola... pasti aku akan menjadi milik pemain simpanan yang boleh menyaksikan kelemahan orang lain membuat kesilapan.

kalau aku payung... semestinya aku akan menjadi payung paling besar untuk aku lindungi semua orang yang aku sayang dari kebasahan.

kalau aku angin... akan aku tiup semua resah gelisah yang menjadi gundah hangat di setiap hati insan supaya dia kembali segar menulis, bekerja, bercinta atau biar mereka buat apa saja dgn perasaan gembira :)

kalau aku kamera... pasti detik gembira selalu aku rakamkan supaya menjadi kenangan di hari tua nanti.

kalau aku telefon... pasti nada deringku melagukan melodi paling indah supaya orang yang menunggu tidak dimamah rasa bosan.

kalau aku rokok... aku nak jadi marlboro hijau yang cuba menggoda kau sampai kau mati. HAHAHA!

kalau aku sebuah mesin taip... pasti tulisan ini akan dihakikatkan di atas helaian kertas, bukan tercoret pada takdirnya.

kalau aku boxer... aku nak jadi boxer kegemaran brandon boyd. ;p

kalau aku doraemon... pasti akan ku tunaikan impianmu :)

kalau...

kalau kamu... apa pula?

p/s - macam karangan di sekolah dulu-dulu seperti 'aku pokok kelapa', kan?

Labels:

6 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home