lalak day and night

don't make me lose my trust in you, don't make me hate you. just don't.

Tuesday, December 29, 2009

tak mungkin akan memenangi pingat ibu terbaik


"anak saudara aku suka paksa aku tengok ultraman, ben10 dengan tomtombak dengan dia. kalau aku taknak, dia complain kat akak aku pastu aku kena marah dengan parents aku. my parents always side with my nephew," kawan aku merungut pada aku.


"adik aku dulu masa kecik, kalau pergi supermarket, mesti meraung sampai dapat kalau nak something. mak aku ugut nak tinggalkan dia je kat kedai tuh. terus dia takut pastu tak nak dah. i’m gonna do the same thing to my kids. hahaha," sahut kawan yang lagi satu pula.


"i don’t know, you know. my kids are very well behaved. they’ll usually discuss with me first and if we don’t allow them to buy it, they’ll put it back at the shelf," kata seorang lagi, ibu muda kepada 4 orang anak.


"adik aku suka baring atas lantai pastu menangis kalau nak snack. mak aku selalu belikan je."


"ao kalau anak kau buat perangai camtu, kau belikan tak?" aku tanya.


"i guess so. malulah kalau orang pandang. kau?"


"aku pun akan belikan dekat diorang. pastu bila balik rumah nanti, aku akan bukak paket tu depan diorang pastu makan satu-satu and tak offer kat diorang langsung. padan muka. lepastu confirm diorang takkan mintak lagi," aku jawab.

Labels:

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home