lalak day and night

don't make me lose my trust in you, don't make me hate you. just don't.

Thursday, June 23, 2011

a beautiful wedding

as i post this, wan & yana are already married. just nak share je aku punya memories. wan is azim's eldest brother. 2 months ago, wan ask me to buat he's wedding card.
first job on wedding. hehe, and they accepted the design that i made. i'm happy to served them. lepas ni siapa nak kahwin, meh la suruh aku design. boleh bha kalau kau!

soo, this week azim's brother is going to get married.
akad nikah is on friday and the reception is on saturday.
mak azim suruh aku dtg on thursday untuk memeriahkan lagi keadaan. so i did came and help mana yang patut. im glad his mother ask me to came..mcm terima aku utk jadi part of the family je aku rasa. aku rasa la, x tahu mak dia rasa mcm mana. hahaha.


semasa akad nikah. hanya sekali lafaz. alhamdulillah.

selesai akad nikah, sesi cam whoring la pulak!


lepas akad nikah, aku dgn azim pergi BB. first time aku dgn dia pakai mcm ni sama-sama keluar KL. hihi. siap ada org tegur "baru balik nikah ke dik" haha mcm tau-tau je. mencik!

kitorang pergi BB sebab azim x beli lagi kot dia. yela, kata pengapit kan. amboi kemain! lepas tu rushing sket la sbb mlm nye ada rehearsal untuk reception esk mlm kan. belah abg azim buat mlm, belah perempuan buat siang. selepas rehersal, siapkan bunga telur. then tido! tapi tdo lambat sket..teman azim tgk movie.


sabtu pagi pkl 7 lagi aku dikejutkan oleh boypren. dia suruh teman letak signage. signage tu yg anak panah yg menunjukkan ke arah rumah pengantin. aku pun dengan lemah longlai ayu kemain lagi ikut je la..kitorg x buat kayu pacak tu. buat tebuk then lilit dgn dawai sudah. hihi. siap around 9 pagi mcm tu. then balik tu siap-siap lah untuk ke reception sebelah perempuan.


sebelum ke reception sebelah pengantin perempuan. mcm gambar hari raya kan? azim suka sgt gambar ni, x tahu kenapa. hihi.

kitorg buat konvoi tau. 10 cars, 20 big motorcycle and 4by4 jeep. mmg havoc. vroom vroom drum drumm kat highway tu. reception sebelah perempuan was okay. dlm dewan. yg paling aku suka pelamin diorg. comel sgt-sgt! ala lupa nak amik gambar sbb sebok tgk boypren pakai baju melayu hensem sgt! hihi.

after that, kami pun bergegas pulang ke rumah untuk membuat persiapan yang rapi untuk malam nnt. kemas tu, kemas ni. gosok tu, gosok ni. then yg paling aku terkejut ialah mak azim ask me to make up kan dia. haaa hambek kauuu! time tu aku cam..nervous gila tahu tak! aku make up kan adik-adik azim xde la nervous mcm ni. huu huu kus semangat! penuh hati-hati tau aku buat. then at the end mak dia tgk mak dia ckp "aaaaww cantiknya auntyy, thnk you nedd" *fyi, adik azim pun nama nadia, so nak bezakan aku dgn dia, mak dia bg nama baru kat aku iaitu nedd. hahaha

ok aku kasi korg tgk permandangan pada waktu ptg dan mlm ok.

view dari rumah azim. cantik sgt kan?


pelamin. wedding ini bertemakan garden


pengantin tiba. amboi, siap flower girls.


eh eh, boypren tittew laaaa. hencem kemain.


selepas makan beradab, sesi potong kek.
a picture describe thousand words. epic aite.


photographer panggil family untuk berkumpul. aku duduk la kat jauh-jauh sikit sbb aku bukan family kan. pastu adik azim tarik-tarik aku suruh amik gambar sekali. aku segan la. tiba-tiba abg azim jerit suruh masuk dlm gambar sekali. aku terharu sgt oh! cam...hee bestnya. *gedik!


selamat pengantin baru wan & yana. kami doakan yg terbaik utk korang serta kebahagiaan yg berkekalan. amin. :)

eh eh, x habis lagi la. jap jap. sketttt je lagi. hihi.

pengantin and me. menantu dan bakal menantu. hihihi. gatai!


azim azri & nadiah

:)

majlis berlangsung dgn meriahnya. band the kazen turut membuat memeriahkan majlis. suara semua mantap-mantap! terbaek wok! everything goes well. what a perfect wedding. i'm happy i'm part of the list. the end.

p/s : Insyallah few years later kalau panjang umur dan ada jodoh..giliran aku dan azim pula bakal menyusul. doa-doakan ye kawan-kawan :)

Labels:

6 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home