lalak day and night

don't make me lose my trust in you, don't make me hate you. just don't.

Thursday, November 24, 2011

rompakan kecil-kecilan


Puncak Jalil. sebuah rumah telah dirompak oleh....(mane aku tau sape rompak). kejadian ini berlaku pada hari Jumaat = 18 Jun 2011.

masa tu aku dan parent aku kerja. adik-adik aku duduk kat rumah arwah nenek kat Kg.Pandan. so nobdody left at home.

7 pagi - rumah ditinggalkan elok. pintu semua kunci, tingkap tutup.
12 tgh hari - ayah pulang ke rumah untuk mengambil document. rumah masih elok. ayah keluar rumah sebelum solat jumaat.
10 mlm - sampai rumah.

masa sampai rumah, aku masuk dulu. rumah mcm selerak. aku pikir ayah yang selerak kan rumah sebab cari document x jumpa ke ape kan. aku buat dono jela. kemudia mak aku pergi dapur dia jerit dari dapur "abg kenapa keluar rumah xtutup pintu" ayah aku menyahut "mana ada abg bukak pintu" aik. dah tu kenapa pintu x tutup. jeng jeng jeng........

ayah tgk pintu dan tersedar ada kesan kene kopak. "laaaa kene pecah rumah ni"

aku tak percaya. kalau kene pecah..kenapa tv, computer, peti ais, mesin basuh dan brg yg lain ada kat rumah ni. tapi aku segera bergegas ke bilik aku. bukak lampu bilik je naaaaaa! aku terkejut uolls! bilik mcm tongkang. aku segera tgk dlm almari... (sebab aku simpan camera d3000 aku dlm almari) ....ok camera aku xde. haih. betul la rupanya rumah kne pecah. yang hilang camera d3000 with 200mm lens, psp, duit dan emas.

bilik gue dah mcm hape dah

kesan pintu yg dikopak

aku rasa dia pakai kuku kambing

ni mcm mana grill boleh dia masuk ni

semua bilik diselongkar. tapi bilik aku la paling teruk. ayah segera menalipon polis. polis dtg tgk2, pastu suruh ayah pergi balai buat report. then ayah balik, polis c.s.i pun dtg. (amik cap jari yg mcm dlm cite c.s.i tu) . bad news : cap jari x dapat dikesan. sobs.

jiran umah sebelah ada cctv. dia tunjuk ada kereta senja2 tekan bell umah bnyk kali. dia mcm check2 rumah aku. myb dia nak pasti kan xde sapa kat umah. urgh.

dah 5 tahun duduk situ x pernah kene pecah. renovate rumah baru 3 hari duduk da kene pecah. aish. what to do. ye, ada hikmah setiap kejadian. walaupun rumah kene pecah, tapi aku bersyukur masa tu xde sapa kat rumah. aku berterima kasih kerana Tuhan pelihara aku dan keluarga ku. memang dah ditetapkan musibah tu nak berlaku..cuma mungkin Tuhan alihkan bencana tu kene kat harta keluarga je. Tuhan selamatkan nyawa kami. amin.

aku redha dgn ketentuan mu ya Tuhan. terima qada dan qadar. semoga Engkau membalas dgn setimpal kebahagiaan org itu di atas kesedihan orang lain.

xoxo

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home